În zilele noastre, publicitatea online a pătruns absolut peste tot, mare parte din conținutul de pe Internet încercând, mai mult sau mai puțin subtil, să vândă ceva; iar aici intră chiar și spațiul publicitar. Concurența publicitară între companii este mai acerbă ca oricând, iar reclamele nu mai sunt de multă vreme doar scurte clipuri video sau imagini frumos aranjate care să transmită un mesaj simplu despre un produs. Astăzi, poziția în lista rezultatelor motoarelor de căutare este unul dintre cele mai importante apanaje ale unei companii de succes. Cumpărarea anunțurilor nu este suficientă; creșterea trebuie să fie organică, pentru a prezenta încredere în fața clienților suprasaturați de publicitate clasică.

Astfel apare conceptul de content marketing. El presupune generarea constantă de conținut relevant, corect și de calitate, care să intereseze publicul atât de mult, încât acesta să ajungă să aprecieze un anumit brand pentru efortul depus și pentru informația transmisă. Brand-urile devin, astfel, lideri de opinie, ale căror recomandări și ale căror informații sunt luate foarte în serios de către cititori. Și pentru că aproape toată lumea face content marketing, crearea lui devine o chestiune din ce în ce mai complicată, trecând din domeniul scrierii creative în cel al analizei aprofundate a pieței și a algoritmilor din spatele motoarelor de căutare.

Marea provocare pentru un content marketer, pentru un creator de conținut online, este identificarea și folosirea eficientă a cuvintelor cheie, astfel încât publicul țintă al companiei promovate să se suprapună cât mai bine peste publicul care folosește anumite căutări google anticipate de marketer. Acest lucru se poate realiza numai în urma unei analize riguroase, iar conținutul creat nu este suficient să conțină acele cuvinte. Algoritmii Google sunt din ce în ce mai complecși și mai inteligenți, astfel că ei ajung să ia în considerare tot mai mulți factori când stabilesc relevanța unui rezultat pentru căutarea ce duce către acesta. Adăugăm în discuție și faptul că algoritmii aceștia sunt, logic, secreți, astfel că este ușor de înțeles de ce nu oricine poate să facă un content marketing de calitate, fiind nevoie tot mai mare de agenții de publicitate pentru acest lucru.