Un studiu al Eurostat evidenţiază în mod clar faptul că mobilul a depășit desktopul ca dispozitiv principal utilizat pentru accesarea site-urilor web, fapt care deja nu mai este nicio surpriză pentru nimeni în condiţiile în care piata de smartphone a explodat deja , iar majoritatea persoanelor accesează tot mai des site-urile de pe telefon.

Alte statistici arată că tendința utilizatorilor de a părăsi o pagină de web este de cinci ori mai mare, dacă nu este optimizată pentru dispozitivul de pe care a accesat site-ul. De asemenea, peste jumătate dintre utilizatorii de dispozitive mobile părăsesc site-ul dacă timpul de încărcare depăşeşte trei secunde.

În aceste condiţii, este de la sine înţeles că un site care nu este prietenos cu mobilul, generează mai puţine vizite şi accesări şi, implicit, mai puţine vânzări. Iar dacă este şi lent, din start îl vor părăsi.

Alege întotdeauna un site cu design responsive

Pentru a obţine un avantaj trebuie să alegi ca design-ul site-ului să fie responsive, iar conţinutul dinamic. Google te ajută în acest sens oferindu-ţi numeroase tool-uri pentru a testa dacă website-ul tău este optimizat pentru mobil. Cel mai cunoscut dintre acestea este Search Console care îţi generează un raport privind gradul de utilizare şi îţi detaliază problemele la nivelul paginii.

Optimizează viteza de încarcare a paginilor website-ului tău

Trebuie să ţii cont că o pagină se poate încarca relativ repede într-o reţea WiFi, în timp ce pe date mobile (de exemplu: 3G), mai lent. Pentru a îmbunătăţi constant experienţa utilizatoriilor tăi pe mobil e vital să îmbunătăţeşti viteza paginii. În acest sens, Google îţi pune la dispoziţie PageSpeed care îți permite să determine uşor cât de repede se încarcă o pagină. Mai mult, poţi observa şi câteva indicii de îmbunătăţire.

Ţinând cont de cele spune mai sus poţi să creşti traficul organic şi să măreşti rata de conversie.

Pentru mai multe sfaturi şi recomandări privind site-ul tău, ne poţi contacta la adresa office@happy-media.ro