Toate afacerile își fac reclamă, într-un fel sau altul; chiar și organizațiile secrete au un mod de a aduce noi membri, până la urmă. Ca proprietar de afacere, trebuie să știi care este diferența dintre o reclamă bună și una proastă, pentru a nu cădea în capcana conceperii de campanii publicitare eșuate, care înseamnă pierdere de bani și neacoperirea acesteia printr-un plus de clienți. Acesta este scopul agențiilor de publicitate: să creeze reclame care să aibă impact și să convingă publicul să aleagă produsele sau serviciile tale în detrimentul competiției. Pentru a obține acest efect, reclama trebuie să lase o urmă puternică în mintea celui care o vede.
Dacă nu ești convins de faptul că promovarea unui brand este mai eficientă prin publicitate îndrăzneață, încearcă să te gândești la cea mai memorabilă reclamă pe care ai văzut-o. Cel mai sigur, ea este una foarte amuzantă, foarte șocantă sau foarte ieșită din tipare. Ea iese în evidență prin ceva diferit, prin ceva original; poartă marca unei creativități foarte puternice, fiind rezultatul muncii unor oameni care tocmai pentru a avea idei ieșite din comun sunt angajați.
De multe ori, însă, proprietarii de afaceri se tem că o publicitate foarte ieșită din comun va afecta imaginea brand-ului per ansamblu. Ei bine, să amintim faptul că o bancă din România care a avut ca imagine de brand un bărbat rotofei de vârstă mijlocie, îmbrăcat în costum și tutu de zână, este una dintre cele mai de succes instituții de acest fel din țară? Managerii respectivei bănci au înțeles că dacă aleg o cale mai puțin convențională se vor deosebi de concurența lor, creându-și imaginea unei instituții prietenoase, apropiate de public, și totuși serioase și de încredere. Campania lor a funcționat tocmai datorită curajului de a ieși din anonimat și de a aduce peisajului publicitar o pată de culoare.