Departe de a mai fi simple locuri de adunare virtuale pentru oamenii de pretutindeni, rețelele sociale sunt, astăzi, adevărate bazaruri în care afacerile se întrec în a încerca să-și vândă, fiecare, produsele și serviciile către cât mai mulți clienți. Orice newsfeed este ocupat de tot mai mult spațiu publicitar care este exploatat creativ de către agențiile de publicitate. Prin text și grafică, dar și prin conținut video sponsorizat, fiecare business încearcă să atragă atenția asupra ta, să se facă remarcat în peisajul extrem de pestriți al rețelelor de socializare. Este o adevărată provocare să devii memorabil pe Facebook, printre atâtea fotografii cu oameni, pisici și mâncăruri.

Reclamele de pe rețelele de socializare trebuie să transmită cât mai eficient mesajul. Oamenii care își verifică paginile nu stau foarte mult să citească un post, așa că este recomandată crearea de conținut minimalist, sintetic, dar care să evidențieze în același timp particularitățile produsului sau ale serviciului promovat. Utilizatorul mediu al rețelelor de socializare petrece mai puțin de jumătate de secundă privind un post, mai ales dacă acesta este sponsorizat. Prin urmare, agenția de publicitate trebuie să genereze un conținut cu impact puternic și cu șanse mici de a fi recepționat în mod trunchiat.

Alături de mesajul grafic, alcătuit din imagine de calitate și text succint, descrierea trebuie să facă și ea un impact puternic. Sunt multe tehnici de a obține acest efect. Mulți copywriteri folosesc simboluri și hashtag-uri pentru a scoate textul în evidență. Alții se folosesc de talentul lor literar pentru a realiza construcții stilistice interesante și plăcute cititorului. Nu există ”corect ” sau ”greșit” în acest tip de advertising. Fiecărui tip de afacere i se potrivește o strategie aparte de comunicare, iar adevărata provocare cu care se confruntă agențiile o constituie identificarea acestei strategii de promovare care să se potrivească fiecărui client în parte.