O afacere nu poate avea succes fără o strategie de branding puternică. O identitate de brand consecventă și unitară, de la cultură și valori la comunicare, este esențială pentru însăși supraviețuirea unui brand.

Strategia de brand definește cine ești, ce faci și de ce contează ceea ce faci. Aceste valori sunt principiile după care se ghidează acțiunile tale, iar cultura de business trebuie întotdeauna să fie aliniată valorilor de branding și comunicată în mod coerent. Doar așa poți să aduci oamenii împreună, să dezvolți comunități și să creezi un viitor așa cum ți-l dorești.

Ce este un brand?

Pe scurt, mai mult decât un logo și un slogan. Mai mult decât o reprezentare grafică a numelui afacerii, este o experiență emoțională, definită de fiecare interacțiune pe care o au oamenii cu businessul tău. Brandul este ceea ce spun, cred și simt oamenii când vine vorba de un business.

Strategia de brand te ajută, așadar, să înțelegi cine ești, care e miezul businessului tău, cum vorbești despre el și cum îl exprimi. Dacă ar fi să caracterizăm un brand, ar trebui să răspundem la următoarele întrebări:

  • Cine este: Scop, viziune, misiune, valori.
  • Cum este: Personalitate, ton, voce, slogan, retorică
  • Cum arată: logo, fonturi, paletă de culori, stilul imaginilor.

Toate aceste elemente reprezintă principiile care stau la baza creării unei strategii de branding și care împreună contribuie la articularea unui brand. Un brand care știe cine este și comunică coerent și consecvent poate avea o imaginea puternică în piață.

Identificarea lor poate părea intimidantă. Construirea unei strategii de brand necesită timp, efort și dedicare, dar este un proces cu beneficii pe termen lung. Întrebările corecte te ajută să afli cine ești!

  • Scop: De ce exiști?
  • Viziune: Ce viitor îți dorești să creezi? Cum arată viitorul?
  • Misiunea: Ce faci? Cum poți să creezi acel viitor?
  • Valori: Ce principii îți ghidează comportamentul?

Odată ce ai stabilit cine ești, identifică personalitatea brandului tău și asigură-te că acesta comunică coerent, sincer, autentic. Personalitatea brandului reprezintă o sumă de atribute, derivată din credințele tale și este demonstrată prin ceea ce faci în toate privințele, de la customer service la descrierea produselor pe care le vinzi. O personalitate bine definită te ajută să te diferențiezi și  să creezi  comunități în jurul brandului tău.

Identifică pilonii de comunicare– poveștile pe care vrei să le spui despre brandul tău. Poveștile sunt ceea ce te face unic și diferit. Conținutul, în toate formele lui, trebuie să consolideze aceste mesaje în toate interacțiunile pe care brandul le are cu audiența lui.

Elementele de identitate vizuală, logo-ul, culorile și fonturile, sunt o traducere vizuală a esenței și a personalității brandului. Dacă nu știi cine ești și cum vrei să comunici, este greu să creezi o identitate vizuală care să îl reprezinte cu adevărat.

O identitate vizuală puternică este destinată, în primul rând, scopului. Nu o creezi doar pentru azi. O creezi pentru viitorul brandului tău. Astfel, este important ca identitatea vizuală să fie flexibilă, comprehensivă și intuitivă.

Tu ești pregătit să începi strategia pentru brandul tău? Am fi mai mult decât bucuroși să te ajutăm să îi scriem împreună povestea!