Orice afacere trebuie să aibă un nume. În primul rând, legea obligă societățile să aibă nume. Cel înregistrat la Registrul Comerțului este prea puțin important, așa că nu trebuie, neapărat, să aibă vreo rezonanță deosebită. Totuși, brand-ul sub care te promovezi este cartea ta de vizită, așa că numele lui trebuie să te reprezinte, alături de logo, în fața clienților actuali și viitori. El va apărea pe firma ta, pe toate materialele promoționale, pe toate produsele tale. De aceea, alegerea unui nume pentru brand-ul tău trebuie să fie una cât se poate de bine gândită și de bine documentată.

Un nume trebuie să se supună unor reguli care par foarte simple la prima vedere: să fie unic, să fie ușor de pronunțat și de ținut minte, să nu aibă semnificații negative și să aibă o sonoritate care, la nivel psihologic, creează impresii și emoții pozitive. Prima parte este foarte ușor de rezolvat. O căutare Google sau prin registrul OSIM te va lămuri dacă numele tău este sau nu unic. Șansele sunt mai mari dacă îți inventezi numele de la zero, creând pur și simplu un cuvânt care să ajungă să însemne doar brand-ul tău. Celelalte probleme, în schimb, țin de o zonă gri între artă și știință. Ce înseamnă un nume ușor de ținut minte și de pronunțat? Cum poate un cuvânt să transmită o stare sau o emoție?

Aici intervin specialiștii în naming. Ei au cunoștințe de lingvistică și de psihologie, știind ce alternanțe de sunete dau o stare de bine; în fond, vorbirea este, și ea, o formă de muzică, așa că trebuie să sune armonios; de aceea unele cuvinte sună plăcut, poetic, în timp ce altele au o sonoritate întunecată, deranjantă. Alegerea, combinarea sau crearea unor cuvinte trebuie să țină cont de aceste lucruri. Există reguli care spun și care consoane din alfabet trebuie să fie primele și care trebuie să fie ultimele, pentru ca un nume să fie prietenos și ușor de asimilat. De aceea, namingul este o misiune foarte plăcută, dar care necesită o cantitate foarte mare de muncă și de cercetare.